Tetin kautta uusia kokemuksia kirjastosta


Linnean tet-paikka löytyi musiikkikirjastosta

Kun kuulin että tet-paikkojen haku alkoi, minuun iski kauhea paniikki: ”En minä uskalla, ei minua kukaan ota tet:iin”. Kun tet-paikkojen hakemisesta kerrottiin ensimmäisen kerran, siihen oli vielä pari kuukautta, joten unohdin koko asian ja ajattelin että kyllä minä sitä joku päivä haen. Tet alkoi kuitenkin aikaa myöten uhkaavaa vauhtia lähestyä ja en ollut vielä luonut kunnon ajatuksia sille. Kuulin myös monelta kaverilta kuinka heillä oli jo tet-paikka ja mihin he olivat hakeneet tai kuinka he hakisivat jonnekin lähipäivinä.

Viimeisellä viikolla ennen kuin tet-paikat olisi pitänyt olla hankittuna, kuulin osalta, että he olivat samassa tilanteessa kuin minä. Pääsin opon luokse puhumaan asiasta ja hän rohkaisi minua ja auttoi löytämään minua kiinnostavia paikkoja, joita en ollut edes tullut ajatelleeksi. Yksi niistä oli musiikkikirjasto. Kun kävin kirjastolla uuteen nuortentilaan liittyvässä raadissa, päätin käydä kysymässä paikkaa. Yhteyshenkilö ei silloin sattunut olemaan paikalla, joten minua pyydettiin tulemaan toisena päivänä uudestaan. Menin seuraavana päivänä uudestaan ja sain paikan! Olin todella iloinen, koska olin pelännyt, että en saisi mistään paikkaa tai joutuisin jonnekin minne en todellakaan haluaisi. Sen jälkeen aloin odottaa TET:ä todella innolla, enkä oikein tajunnut miksi paikan hakeminen oli tuntunut niin kamalalta, kyllä minä olin tiennyt, että ei minua kukaan syö.:)

Nyt kun olen ollut täällä jo suurimman osan viikosta ja saanut tutustua tähän työelämään ja päässyt kirjastonhoitajan stereotypioista eroon, olen todella ilonen, että hain tänne. Tämä on ollut eräänlainen kokemus ja olen oppinut uutta. Vaikka joskus on ollut vähän tylsää, kun on ollut todella hiljaista, on silti ollut paljon todella kivoja juttuja mitä on saanut tehdä. 🙂

Linnea Koivuranta

Tutustu Rovaniemen kirjastoon netissä!

Tykkää musiikkikirjastosta Facebookissa!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

